środa, 13 stycznia 2016

Ciemna Strona You Tube

            
Autor : Christian Schnettelker


              Dzisiaj mnie tknęło, co by zarzucić, jakimś starym tekstem swojego autorstwa, jeszcze sprzed 3-4 lat, z czasów pi-razy-drzwi.Odmęty końcówki 2012 roku. Oglądałam film, na temat dzieci na You Tube i pomyślałam, że może to nie jest takie głupie, by ponownie objawić swój tekst w tym oto temacie. Tym bardziej, że to zjawisko coraz to bardziej się nasila. Natomiast filmy tworzą już nawet 7-8 latki, co może przerażać i budzić pytanie "Gdzie do diabła są rodzice tych nielatów". Sam tekst jest trochę przeterminowany, ale ogólne sedno myślę nadal jest aktualne. Mam wrażenie, że nawet aż za bardzo. Nie no OK, generalnie jeśli dla dzieciaka to jest pasja, a rodzic ma nad tym kontrolę to czemu nie, jednak w znakomitej raczej nie sądzę, że tak jest. 


           Dla zwały oglądam te wszystkie vlogi, o tym jak to znawczynie chwalą, jakie kosmetyki użyła i co kupiły na ostatnich zakupach. A już bawi mnie jak dziewczynka lat na oko 13, robi filmik na temat peelingów, a nawet pryszczy nie ma (no dobra ja miałam w tym wieku, ale to inna sprawa). Tak dziewczynka się wysłowić nie może, na oko jakieś 11 lat i wymądrza się jakie kosmetyki do czego. A jeszcze pewnie połowa podprowadzona matce albo siostrze. Nie dziwi mnie, że nie cieszy się to dobrą oceną. Wygląda to trochę karykaturalnie, kiedy mała dziewczynka pokazuje kosmetyki, które są przeznaczone dla starszych dziewczyn (takich 16-17 lat i więcej). Ja w wieku 13 lat jak dostawałam ubrania, albo kosmetyki, to kręciłam nosem, że czemu nie coś innego. Albo makijaż, przecież te laski mają pełniejszy makijaż jak ja w wieku lat 20-tu. Ja w ich wieku nawet ust nie potrafiłam pomalować tak, żeby nie pomazać się po całości.  Z jednej strony mnie to bawi, z drugiej przeraża, bo często rzeczy, które są pokazywane, to nie jakieś byle, co tylko markowe rzeczy, do tego pokazywane na filmie, ukazują swój status materialny. Mam wrażenie, że autorki "masturbują" się tym, że coś posiadają, że mają zajebistego laptopa, telefon, kamerkę. Czy im zazdroszczę? Może tal, może nie.  
          Nie powiem, jakie to nie odpowiedzialne, nie będę pouczać, bo samej zdarzało mi się robić nieodpowiedzialne rzeczy w necie, więc nie będę się zgrywać.    Jednak robienie z siebie starej malutkiej w wieku 13 lat?   Już wyłączam fakt, że przy takich filmach może jakiś pedzio "zwalać sobie konia" powiedzmy prawdzie w oczy. Jakoś dziwnie by mi się żyło z takim przeświadczeniem teraz a być może i w wieku tych 13-14 lat.  Nigdy nie zdecydowałabym się na prowadzenie ani fotobloga, ani vloga. Nie uważam siebie za osobę piękną  i aż nadto atrakcyjną, wystarczy, że na piśmie zdarza mi się zdradzać dużo szczegółów i  nie mam się naprawdę czym chwalić. No, bo czym tym co mam w torebce, którą noszę raz na ruski rok. Szczerze wolę plecak na uczelnię, a torba wydaje mi się nie praktyczna, chyba, że mi coś odbije, albo mam mało zajęć, to wtedy tak wezmę sobie torbę nie plecak, nawet mam jedną firmową nawet z ZARY, którą dostałam na 18-stkę, ale po tym jak raz urwały mi się paski, stwierdziłam, że jednak wolę plecak, bo to bardziej praktyczne i nie obciąża i tak mojego skrzywionego kręgosłupa. Filmik o pokoju, każdy podobny jeden do drugiego jak 2 krople wody. Jeszcze często w nieuporządkowanym pokoju. U mnie nie byłoby co pokazywać, bo co ściany, które malowane były przy przeprowadzce ponad 6 lat temu, bajzel i kurz w pokoju. 
         Przyznam oglądam to, ale dla zasady, żeby się pośmiać. Jednak pokazuje to też mentalność, osób zarówno, które te filmy tworzą jak i samych komentujących, którzy rzucają obraźliwe komentarze. Wiadomo, że jak się robi filmiki, pisze bloga to trzeba liczyć się z komentarzami, że to co się tworzy reakcje może wywoływać różne, o ile konstruktywna krytyka nie jest zła, to chamstwo już raczej nie ujdzie tak w tłoku. Wiadomo, można mieć pasje, można robić coś, ale nie na tyle by męczyć tym ludzi tylko, dlatego, bo ktoś chce zabłysnąć, często i tak mało oryginalnym pomysłem. Często robionym na modłę zagraniczną. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz